המאבק בהסתה לטרור: 759 פרסומים הוסרו, 25 נעצרו

בנצי לייזרוביץ 1 Comment on המאבק בהסתה לטרור: 759 פרסומים הוסרו, 25 נעצרו

הצוות המיוחד שהקים השר לביטחון לאומי לטיפול בהסתה לטרור ברשת הסיר עד כה 759 פרסומים מסיתים. 40 תיקים נפתחו 25 חשודים נעצרו ותשעה כתבי אישום הוגשו לבתי המשפט

צילום: Atia Mohammed/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתוך 7 חודשים מהקמת הצוות המיוחד לטיפול בהסתות ברשת, אותו כינס ויסד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הוסרו מהרשתות החברתיות 759 פרסומים בהם נמצאו תכנים עם הסתה למעשי טרור, נפתחו 40 תיקי חקירה בגין הסתה לטרור ולמעלה מ- 100 תיקים נמצאים בבדיקה או בהכנת חוות דעת. כמו כן, בזכות עבודת הצוות המיוחד, נעצרו 25 חשודים בהסתות והוגשו תשעה כתבי אישום.

הצוות המיוחד לטיפול בהסתות ברשת הוקם בסוף חודש פברואר השנה והוא מורכב מקציני משטרה, גורמי שב״כ, צה״ל ופרקליטות ועוסק בניטור תכנים מסיתים, בחינת פרסומים ופעילות להסרת התכנים ולפתיחה בחקירות פליליות במקרים המתאימים. את הצוות המיוחד מרכזת רח״ט חקירות, תת ניצב שלומית לנדס.

מינוי הצוות המיוחד לטיפול בהסתות ברשת על ידי השר לביטחון לאומי ח״כ איתמר בן גביר, נעשה בעקבות גל מעשי טרור שפקד את ישראל בשנת 2022 שבמסגרתו, מחבלים רבים יצאו לביצוע מעשיהם הנפשעים בעקבות הסתה פרועה וחסרת רסן לטרור ברשתות החברתיות, הסתה של גורמי ג׳יהד איסלמי, חמאס, חיזבאלה וגורמי טרור נוספים שהובילה לכך שנערים מוסתים , חלקם בני 13 בלבד , יצאו לבצע פיגועים כנגד יהודים לאחר שנחשפו לתכנים מסיתים ברשתות.

השר לביטחון לאומי ח״כ איתמר בן גביר: ״כבר שנים שגורמי בטחון בכירים בישראל מתריעים כי הרשתות החברתיות הן קרקע פוריה אותה מנצלים ארגוני טרור לטובת קריאה לביצועי רצח ולכן כל טיפול בפרסום של הסתה לטרור עשוי למנוע את הפיגוע הבא. ניתן לראות כי העבודה היסודית של הצוות מוכיחה את עצמה וזוהי רק ההתחלה, נמשיך לשלב זרועות עם כל הגורמים לצורך טיפול בתופעת ההסתה לטרור ברשת״.

רח״ט חקירות תת ניצב שלומית לנדס: ״ההסתה לטרור שוטפת לצערנו הרב את המרחב הרשתי ומגיעה בקלות לגורמים מושפעים כולל בני נוער וילדים. העבודה המשותפת תוך שילוב זרועות בין משטרת ישראל , הפרקליטות , השב״כ וצה״ל תחת המטריה של המשרד לבטחון לאומי , הובילה לאכיפה רחבה ואפקטיבית, לקיצור משמעותי בזמן הטיפול, שדרוג ההליך שבמסגרתו מתבצעות ההסרות מהרשת, החקירות המעצרים והגשות כתבי האישום. בימים אלה של כוננות גבוהה מחשש לפיגועי טרור בשטח ישראל יש משמעות גדולה לטיפול בתופעת ההסתות לטרור ומניעה של שטיפת מוח אכזרית מצד גורמי הטרור״.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מתוך 759 פרסומי הסתה רק 9 כתבי אישום?? בדיחה עצובה
    השר לבטחון לאומי יכול להמשיך לעבוד ולייצר עוד אלף צוותים כאלה, אבל עד שלא מעיפים את ראשי הפרקליטות ובתי המשפט נראה שחבל על כל המאמצים